reklama
15. 10. 2013 | poslední aktualizace: 15. 10. 2013  16:28

Staré za nové? Kdy je ten správný čas?

Při příležitosti začátku odpočítávání posledního půlroku do ukončení podpory jednoho z nejoblíbenějších operačních systémů Windows XP a kancelářského balíčku Office 2003 jsem se zamyslel nad tím, co vlastně stojí za uživatelskou věrností, proč u některých produktů vládne taková loajalita a konzervativní přístup a u jiných ne? Je to vlastně vždycky dobře a levnější?
reklama

Životní cyklus výrobků se dramaticky zkracuje z desetiletí na několik let, u některých produktů dokonce na několik měsíců. Neustále měníme mobilní telefony, notebooky i domácí spotřebiče. Přesto ale najdeme produkty, které lidé nechtějí opouštět a vztah k nim by se dal ve zkratce vystihnout písní „Nesnáším loučení“. Může jít o snahu ušetřit za aktuální novinky a módní trendy, strach vyzkoušet něco nového, nebo neznalost alternativ, které trh nabízí?

Asi se mnou budete souhlasit, že nejčastějším argumentem bývá snaha ušetřit. Krátkodobé „zadarmo“ ale v dlouhodobém hledisku často představuje nemalé peněžní náklady, starosti a ztrátu času. Znáte to: „To auto přece pořád jezdí.“ Ale ty nekonečné starosti s opravami, tahanice s úřady pro získání emisních zkoušek, omezená bezpečnost, enormní spotřeba a hlavně ta neustálá nervozita, zda vám auto neklekne cestou na dovolenou nebo před důležitou pracovní schůzkou. Stojí to za to?

Druhým nejčastějším důvodem a zároveň mýtem bývá přesvědčení „Já nic takového nepotřebuji“ či „Nechci se učit nic nového“. Ale proč? Vezměme si například carvingové lyže. Ještě před pár lety je řada lidí brala jako zbytečný módní hit. Zbytečnou investici, která vyžadovala změnu lyžařského stylu a stála nemálo peněz. Stačila ale jediná příležitost si je vyzkoušet. Vlézt si v lyžácích do tohoto „zázraku“ a položit se do oblouku. I ti nejkonzervativnější nakonec procitli. Je to něco úplně nového, do té doby nepředstavitelný zážitek. Je to fajn, a vlastně není ani tak těžké se nový styl naučit. Naopak! Ty lyže ve svahu krásně drží, snadno se ovládají a nabízejí nová dobrodružství.

Na závěr se přiznám, také mám řadu věci rád a ctím písničku „Neopouštěj staré známé pro nové“. Na druhou stranu, změna je spouštěčem nových příležitostí. Není vždy jednoduchá a v krátkodobém hledisku vyžaduje kapku odhodlání a kuráže. Dlouhodobě ale přináší benefity, otevírá oči a do každého procesu vnáší důležité osvěžení. A neplatí to jenom v byznyse.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
Profil autora

PR manažerka společnosti Microsoft, jež je zodpovědná za PR komunikaci celého produktového portfolia, ale také za aktivity v oblasti společenské odpovědnosti.  Ve spolupráci se svými hosty se s vámi v rámci tohoto blogu podělí o své zkušenosti a názory nejen ze světa byznysu

více
reklama
Vyhledat
Autorovy Nejčtenější
reklama
reklama
reklama