reklama
2. 10. 2013 | poslední aktualizace: 2. 10. 2013  14:17

Jak jsem nechal studenty během prázdnin z gruntu předělat školní síť

 

Konkurenceschopnost českých absolventů klesá a její zvýšení nebude zadarmo, ani hned. Bude to běh na dlouhou trať, ale nemusí jít o dramatické změny vyžadující nereálné rozpočty. Podívejte se s námi, jak digitalizaci ve škole snadno vyřešilo Gymnázium ve Žďáru nad Sázavou – s iniciativou přišli sami studenti.

Dejme slovo přímo panu řediteli Gymnázia Žďár nad Sázavou, Vlastimilu Čepelákovi:

Téměř každodenně slýchávám, nakolik je nevyhnutelná digitalizace výuky. Z pozice ředitele gymnázia jsem si říkal, v čem je problém? Toto se nás přeci netýká. Studentům nabízíme přes 100 pevných PC, desítky mobilních zařízení. Téměř všech 500 žáků a 40 učitelů má možnost připojení k internetu.

Vlastně všechno fungovalo a neměli jsme pocit, že nám něco schází, že nám někde ujíždí vlak. Až do chvíle, kdy za mnou přišli dva naši studenti (druhák a právě čerstvý maturant) a přednesli mi návrh, jak by chtěli změnit softwarové řešení naší školní sítě. Jak využít cloudu, zprovoznit intranet, sdílený školní kalendář a podobně.

Argumenty se mi zdály připravené a dobře promyšlené, nicméně riziko toho, že většina změn byla nenávratná, ve mně i ve správcích stávajícího systému vyvolávala počáteční nedůvěru. Hoši ale byli nadšení a bezmezně odvážní. Své modelové řešení předvedli na starších strojích a dokázali si ho odborně obhájit.

Do rekonstrukce se vrhli s energií rozjetého tanku. Projevili velkou odbornost, ale především nesmírné nadšení, obětavost a vytrvalost - fundovanou prací strávili ve škole velké množství času, a to bez nároku na jakoukoliv odměnu.

Dnes již ale mohu s klidem říci, že i přes počáteční nejistotu má smysl tento krok do takzvaného cloudu učinit a že má cloud českým školám co nabídnout. Dokonce i naši učitelé nové řešení Office 365 přivítali a ocenili potleskem. Každá třída a kabinet má nyní svůj kalendář, prostor pro sdílení dokumentů, používáme intranet, elektronickou burzu učebnic a výrazně se zefektivnila komunikace mezi studenty a učiteli.

A hlavně jsem moc pyšný, že po letech má naše škola žáky, kteří do ní chodí rádi, i když nemusí. Tomáš Prokop a Honza Hájek naší škole velmi pomohli a věřím, že i oni získali cenné praktické zkušenosti s implementací stále oblíbenějšího řešení, které zvýší jejich konkurenční výhodu na budoucím trhu práce.

reklama
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Každej šéf libovolnýho úřadu, (jenicek)
kterej data převede do "klaudu" by měl viset za koule v průvanu....
Zabezpečení (Maty)
Jeníčku, co tak si nejdřív zjistit jaké zabezpečení - ať už proti...
Děkujeme za reklamu na Office 365 (PETR)
Krásná skrytá reklama - úplně na mně dýchla ta doba kdy Micro$oft...
Zobrazit diskusi
Profil autora

PR manažerka společnosti Microsoft, jež je zodpovědná za PR komunikaci celého produktového portfolia, ale také za aktivity v oblasti společenské odpovědnosti.  Ve spolupráci se svými hosty se s vámi v rámci tohoto blogu podělí o své zkušenosti a názory nejen ze světa byznysu

více
reklama
Vyhledat
Autorovy Nejčtenější
reklama
reklama
reklama